Checklist ובדיקות עבור אתר מסחר אלקטרוני
כאשר אתם מקימים אתר קניות חדש או ברשותכם אתר מסחר אלקטרוני יש המון פרטים שצריכים להיבדק על מנת להבטיח, שחווית הקנייה של הלקוחות שלכם תהיה טובה ותוביל לקניות באתר.
זו הסיבה שבגללה צירפנו רשימת בדיקות מקיפה עבור אתרי מסחר אלקטרוני – תעברו על הרשימה ותשלימו הפרטים על מנת להבטיח כי אתר המסחר האלקטרוני שלכם מוכן למכירות באופן הטוב ביותר
שלב 1:
מה הלקוחות שלך רואים בדפים הראשונים באתר
כאשר מישהו מגיע לאתר שלך יש להם אפשרות לעזוב או להמשיך להסתכל מסביב מחקרים מראיםש זמן ההחלטה האם להישאר או לעזוב הוא 5 שניות בלבד
אם דף הבית אינו מושך מספיק והניווט בחנות לא ידידותי הקונה הפוטנציאלי יעזוב את האתר. אך בעזרת כללים במסחר אלקטרוני המבקר יחליט להמשיך את ביקור באתר. הם מיד פגע הכביש, אבל עם כמה תוספות לדפים הראשונים שלך אתם תגרמו ללקוחות שלכם לחוויית קניה חיובית באתר שללכם
הנה מה שאתם צריך לכלול ולבדוק:
- ודאו שהאתר פועל בכל הדפדפנים ומערכות ההפעלה של טלפונים ניידים
- שדה חיפוש ברור בחלק העליון של האתר שלך
- תפריט בחלק העליון של אתר המסחר האלקטרוני שלך לקטגוריות ולמוצרים – ותפריט המבורגר הכולל את הקטגוריות והמוצרים באתר המתאים לטלפון הנייד.
- עגלת קניות בראש, למקרה שאנשים ישמרו חפצים
- אזור בדף הבית של המוצרים הפופולריים ביותר
- קריאות לפעולה כדי לדחוף אנשים לדפי מכירות חשובים
- תוסף Chat לשירות לקוחות ותמיכה
- הציגו אזור של המבצעים, באתר
- הציג באופן בולט אפשרויות משלוח חינם
- אפשרויות שפה נוספות עבור אתר המסחר האלקטרוני שלך
- התאמה מלאה – עיצוב, ניווט, תפריט לנייד – כיום ברוב האתרים יותר תנועה מגיעה מהנייד בהשוואה למחשב
- הצג אילו מערכות תשלום אתה משתמש וכל אמצעי אבטחה שאתה לוקח
- הפוך את האתר לרספונסיבי (התאמה לכל סוג המכשירים) ובדוק אותו בכל המכשירים והדפדפנים
שלב 2:
הנעה לרכישה באתר וניהול האתר
כל אתר מסחר אלקטרוני דורש ניהול שוטף, כלומר יש צורך לבדוק באופן קבוע שהאתר פועל כראוי וכל דף מעוצב "ומניע" לרכישה
בואו נסתכל על פריטים שיש לכלול באתר ודגשים שיש לזכור בעת ניהול האתר שלכם:
- ודאו שהאתר פועל בכל הדפדפנים ומערכות ההפעלה של טלפונים ניידים
- מספרי טלפון רשומים
- אזור צ'אט חי
- שאלות נפוצות
- פרטי משלוח
- הצעה 24/7 תמיכת לקוחות
- לספק תקופת החזרה נרחבת
- כלול אישורי אבטחה ותזכורות שהעסקאות בטוחות בכל האתר
- שמרו על עיצוב מינימליסטי עבור ניווט קל – שימו דגש על התפריט לנייד, פונטים גדולים, רווח בין שורות התפריט לניווט קל ומהיר בין המוצרים השונים
- בדוק את המהירות של האתר שלך כך דפים לטעון במהירות באמצעות כלי של גוגל
- הסר קישורים שבורים ומלא דפי מוצר ריקים
- ודא שיש לך קטגוריות בכל דף ואפשרויות סינון
- קישור לדף יצירת הקשר שלך
- קישור לדף השאלות הנפוצות
- קישורים לדפים החברתיים שלך – פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם וכו
- קישורים להחזרות מדיניות והחלפתה
- לחצני שיתוף
- ניוזלטר – לעדכונים על מבצעים, מוצרים חדשים, ומידע רלוונטי
- הטמיעו באתר מערכות למעקב ובקרה
שלב 3:
דפי המוצר שלך באתר
יש סיכוי שכאשר אנשים מוצאים האתר שלכם באמצעות מנועי החיפוש הם נוחתים ישירות לדף מוצר מסוים וזה אומר שאתם צריכים מידע ברור בכל דף, יחד עם כלים רלוונטיים, מדריכים ומדיה להניע הגולשים לקנות את המוצרים.
- שדה לשינוי כמויות רכישה
- תיאור יצירתי המתייחס לשימוש במוצר
- כלול כותרת מוצר אופטימלית
- ביקורות לקוחות ודירוגים המלצות עבור כל מוצר מסחר אלקטרוני
- נקודות, שיסיעו למכירה – משלוח חינם מדיניות החזרות גמישה, מבצע עם הנחה אם הם קונים עכשיו
- לספק תמונות מוצר עם אפשרות לזום, מספר רב של תמונות וזוויות מוצר (360 מעלות)
- לחצן 'הוסף לעגלה' בכל דף מוצר
- הזמינות של כל מוצר כדי להראות מחסור לדחוף אנשים לקנות
- מידע חשוב יכלול – מידות, צבעים, משקל, הוראות כביסה
- גדלים זמינים ומדריך לשינוי גודל במידת הצורך
- קטע הערות כך שאנשים יכולים לדון ולהגיב למוצר
- כפתור 'הוסף לרשימת קניות' בכל דף מוצר
- סרטונים להצגת אופן הפעולה של המוצר
- ממיר מטבעות במידת הצורך
- השתמש בתמונות וסרטוני וידאו ברמה מקצועית
- ודא שדפי המוצר נטענים בדיוק באותה מהירות כמו דף הבית שלך
- הסבר תכונות ייחודיות ומה הופך את המוצר שלך למיוחד יחסית למתחרים
- כלול מילות מפתח בכל דף מוצר בחנות כדי לשפר את הדירוג במנועי החיפוש
שלב 4:
בלוגים מאמרים ומידע כדי להוסיף ערך לאתר וקידום במנועי החיפוש
תוכן נוסף עוזר לך להתבלט מהמתחרים ולהראות מנועי החיפוש שאתה יותר מאשר רק אתר מסחר אלקטרוני מוכר פריטים. הנה כמה פריטים נוספים כדי לכלול על דפים נפרדים לחלוטין כדי לחזק את המותג שלך:
- סקירות מוצר ותצוגות
- אירועי החברה
- בלוג עם אירועים וחדשות האחרונות
- תגובות בבלוג שלך
- אפשרויות שיתוף חברתי עבור פוסטים בבלוג שלך
- דף משאבים חיצוניים
- מאמרים על מצב התעשייה שלך
- אזורים לאנשים להגיש תוכן משלהם לתחרויות ולרישומים
- דף עם עדויות המלצות וידאו
- מחקרים וראיונות עם אנשים שהשתמשו במוצרים שלך
שלב 5:
תהליך הקנייה של הלקוח שלך, עגלת הקניות והקופה (Checkout)
זהו הלקוח החליט לקנות באתר לאחר שבדק המוצר המחיר המתחרים וכו J – זהו השלב לסייע ללקוח להשלים את הרכישה באופן מהיר ויעיל באמצעות עגלת הקניות ובאזור הקופה של – להלן מספר דגשים:
- הצע מספר שיטות משלוח
- הצג את תאריך ושעת המשלוח המשוער
- אם אתה מוכר פריטים במחיר גבוה, הצע אפשרויות מימון כמו תשלומים
- בדוק באופן קבוע את תהליך המכירה והתשלום כדי לראות אם הוא פועל
- אל תגרום לאדם ליצור חשבון עד לאחר ביצוע ההזמנה בכדי למנוע נטישה מוקדמת
- קבלו את כל אמצעי התשלום – כרטיסי אשראי Paypal חיוב טלפוני
- הציעו משלוח חינם ואופציות לעלויות משלוח נמוכות במקרה של משלוח מהיר
- הפוך את הקופה לחזותית עם תמונות מהנה
- הוסף לחצני Checkout בחלק העליון והתחתון של הדפים שלך
- ודא את האבטחה חותמות התשלום הם הבולטים במהלך היציאה
- בקש מאנשים להמשיך לקנות לאחר ביצוע רכישה
- אפשר לאנשים לשמור את העגלה שלהם לרשימת המשאלות עבור קניות מאוחרות יותר
- הצע מוצרים קשורים במהלך היציאה
שלב 6:
מכירות חוזרות – Up Sale
ברגע שמישהו קונה ממך כדאי להציע עסקאות נוספות באמצעות שליחת מיילים לאחר הרכישה להלן הצעות מה לכלול בהודעות האימייל ללקוחות:
- קבלה עם המחיר
- תמונה של הפריט
- תודה להם על הרכישה
- הצג לאן נשלח המוצר
- כלול קישורים למוצר, לאתר, לתמיכה ולהצעות של מוצרים קשורים.
- שלח מעקב של שבוע עד שבועיים כדי לבדוק איך המוצר ושביעות רצון של הלקוח
- בקש בדיקה
- הצע קוד הנחה אם הם לא הזמינו שוב לאחר מספר חודשים
- בקש מהם להצטרף לתוכנית נאמנות – מועדון לקוחות
- שאל אם הם רוצים התראות על התראות עתידיות על מבצעים ומוצרים
- קישורים לשיתוף מדיה חברתית
- קישור למעקב אחר משלוח
- מספר ההזמנה וקישור להחזרת הוראות
- כלול קישור לסקר אפשרות לסקירות בתמורה למבצעים והנחות